Ik neem een lifter mee naar de ruimte: Artis de Marsis

Als ik straks de ruimte in ga, dan reis ik natuurlijk niet alleen. Naast me in de Sojoez zitten mijn Russische commandant Oleg Kononenko en NASA-astronaut Don Pettit. Maar er gaat nog een passagier mee: Artis de Marsis. Ik heb dit knuffelbeestje, het vriendje van Artis de Partis, ontmoet in 2007. Toen was ik bij de opening van het vernieuwde Artis Planetarium in Amsterdam. Ik neem de knuffel mee naar de ruimte, waar hij natuurlijk eigenlijk thuishoort.

Artis organiseert veel activiteiten rond mijn missie. Zo kun je de lancering van mij, samen met Artis de Marsis, live gaan volgen in het planetarium. Iedereen die in een zelfgemaakt ruimtepak komt, mag er gratis heen. Kinderen die een ruimtepak willen maken kunnen dat op verschillende dagen gaan doen bij Artis. Dan wordt meteen het missie-embleem erop genaaid. Want ook de missie van Artis de Marsis kan natuurlijk niet zonder officiële patch.

Meer informatie

Meer informatie over het maken van de ruimtepakken en de reis van Artis de Marsis langs de sterren en planeten kun je vinden op via artis.nl/enverder en facebook.com/artis.

Ik vind het ontzettend leuk om te zien dat mijn komende missie nu al zo leeft in Nederland. En dat organisaties proberen jongeren erbij te betrekken. Nu moet ik snel verder. Morgen en overmorgen heb ik de grote eindexamens hier in Sterrenstad…

This entry was posted in logboek and tagged , , . Bookmark the permalink.

4 Responses to Ik neem een lifter mee naar de ruimte: Artis de Marsis

1. Kasper Meijer says:

Vergeet je Ko ook niet? (Stichting Hoogvliegers)
    Succes met de laatste loodjes.

2. MS says:

Good luck Antares-2
    during crew examinations in Star City…

3. Haha,
    Jullie lijken wel erg op elkaar. Een ontroerend stel.
    Zien we straks een foto hoe je met je knuffel in slaap ben gevallen?
    succes met je examens,