Știință

Știință este tema care stă la baza ESA, este în ADN-ul nostru, făcând legătura între toate activitățile noastre. Știința este la baza procesului care prezidă descoperirile transformate în inovații tehnologice, care conduc, la rândul lor, la noi rezultate științifice care continuă sa creeze și mai multe inovații. Medicina cu raze X nu ar fi fost posibilă fără cunoștințele noastre despre atomi și radioactivitate. De asemenea, navigația modernă foarte precisă din spațiu nu ar fi fost posibilă fără înțelegerea noastră privind relativitatea generală. Știința este motorul prosperității societăților bazate pe cunoaștere. Și știința, în special știința spațială, atrage, de asemenea, tinere talente promițătoare pentru a face acest proces să continue.

Programul științific al ESA își propune să ofere comunității științifice europene cele mai bune instrumente pentru a-și menține și a-și extinde poziția de lider mondial. Sonda spațială Rosetta și aterizarea sondei Philae pe cometa 67P, sonda LISA Pathfinder, prima misiune spațială pentru astronomia undelor gravitaționale și astronomia de înaltă precizie de pe Gaia sunt doar câteva dintre primele realizări mondiale obținute de știința spațială a ESA.

Cu toate acestea, majoritatea acestor misiuni de talie mondială au fost pregătite în urmă cu două decenii, cu o finanțare considerabil mai mare decât ceea ce era disponibil în special în ultimul deceniu, când s-a înregistrat o scădere a finanțării. Pentru a menține poziția de lider mondial al Europei, Programul Științific al ESA solicită o creștere substanțială a finanțării, de 20%, la Space19+. Acest lucru ne va permite să operăm în același timp Athena și LISA, să studiem „amprenta” electromagnetică și gravitațională a fuziunilor de găuri negre pentru a afla cum a evoluat Universul. De asemenea, ne-ar permite să trimitem o misiune către „giganții de gheață”, planetele Neptun și Uranus, să înțelegem nu numai Sistemul nostru Solar, dar și evoluția altor sisteme stelare și, eventual, să descoperim mai multe planete de tipul „Pământului”.

Explorare & Descoperire Explorarea sistemul nostru solar și dezvăluirea secretelor Universului