Επιστημη

Η επιστήμη είναι το θεμέλιο της ESA, είναι μέρος του DNA μας και αποτελεί τον σύνδεσμο μεταξύ όλων μας των δραστηριοτήτων. Η επιστήμη βρίσκεται στην καρδιά της διαδικασίας μέσω της οποίας οι ανακαλύψεις μετατρέπονται σε τεχνολογική καινοτομία, οδηγώντας σε νέα επιστημονικά συμπεράσματα τα οποία αποτελούν βάση ακόμη περισσότερων καινοτομιών. Η ιατρική χρήση των ακτίνων Χ δεν θα ήταν εφικτή χωρίς τη γνώση μας σχετικά με τα άτομα και την ραδιενέργεια. Ομοίως, η εξαιρετικά ακριβής πλοήγηση από το διάστημα δεν θα ήταν εφικτή αν δεν κατανοούσαμε την γενική θεωρία της σχετικότητας. Η επιστήμη είναι ο κινητήριος μοχλός της ευημερίας των κοινωνιών που βασίζονται στην γνώση. Και η επιστήμη, ειδικά η επιστήμη του Διαστήματος, προσελκύει τα καλύτερα νέα ταλέντα ούτως ώστε η πορεία αυτή να συνεχιστεί.

Το Επιστημονικό Πρόγραμμα της ESA έχει ως στόχο να παρέχει στην Ευρωπαϊκή επιστημονική κοινότητα τα βέλτιστα εργαλεία που θα της επιτρέψουν να διατηρήσει και να ενισχύσει την παγκόσμια ηγετική της θέση. Οι προσεδαφίσεις των Rosetta και Philae στον Κομήτη 67P, το LISA Pathfinder, η πρώτη διαστημική αποστολή για την αστρονομία των βαρυτικών κυμάτων, και η υψηλής ακρίβειας αστρονομία από την Gaia, είναι μερικές από τις παγκόσμιες πρωτιές που επιτεύχθηκαν από την Επιστήμη του Διαστήματος της ESA.

Όμως, οι περισσότερες από αυτές της παγκοσμίου βεληνεκούς αποστολές προετοιμάστηκαν πριν από δυο δεκαετίες, με σημαντικά υψηλότερη χρηματοδότηση σε σύγκριση με αυτήν που διατέθηκετην τελευταία δεκαετία, στην οποία παρατηρήθηκε σχετική μείωση. Για να διατηρήσει η Ευρώπη την παγκόσμια ηγετική της θέση, το Επιστημονικό Πρόγραμμα της ESA ζητά μια σημαντική αύξηση, της τάξης του 20%, για τη χρηματοδότησής της από το Space19+.

Αυτό θα μας επιτρέψει να λειτουργήσουμε ταυτόχρονα τις αποστολές Athena και LISA, να μελετήσουμε το ηλεκτρομαγνητικό και βαρυτικό “αποτύπωμα” των συγχωνεύσεων μαύρων τρυπών για να μάθουμε πώς εξελίχθηκε το Σύμπαν. Θα μπορούσε επίσης να μας επιτρέψει να στείλουμε μια αποστολή στους “παγωμένους γίγαντες”, τους πλανήτες Ποσειδώνα και Ουρανό, για να κατανοήσουμε όχι μόνο το Ηλιακό μας Σύστημα, αλλά και την εξέλιξη άλλων αστρικών συστημάτων και, ενδεχομένως, να βρούμε περισσότερους πλανήτες του ίδιου είδους με την Γη.

Εξερευνωντας & ανακαλυπτοντας Εξερευνώντας το Ηλιακό μας Σύστημα και αποκαλύπτοντας τα μυστικά του Σύμπαντος