Objevování

Forward to the Moon!

Nízká oběžná dráha Země

Agentura ESA se bude podílet na provozu Mezinárodní vesmírné stanice až do roku 2024. Mise astronautů ESA se zaměří na kvalitní vědecké výstupy a technologický pokrok s potenciálním přínosem pro obyvatele Země.

Zpřístupnění nízké oběžné dráhy Země komerčním partnerům povede z hlediska evropského průmyslu k podpoře cenově dostupného, rychlého a snadného přístupu do vesmíru. Navíc se urychlí vývoj nových technologií, které umožní agentuře ESA uskutečnit mise na Měsíc a Mars.

Robotický průzkum měsíce

Agentura ESA, s využitím mezinárodních a komerčních partnerství, vyšle evropskou vědu světového formátu na Měsíc. Nové evropské technologie se dostanou na povrch Měsíce za pomoci přistávacího modulu Lunar Resource Lander a na měsíční oběžnou dráhu za pomoci sondy Lunar Pathfinder.

Evropský průmysl vyvine základní technologie pro průzkum Měsíce, zejména v oblasti pohonů, energetiky a robotiky.

Lidé na oběžné dráze Měsíce

Agentura ESA spolupracuje s mezinárodními partnery na přípravě klíčových modulů plánované vesmírné stanice Lunar Orbital Platform – Gateway, včetně obytného modulu, telekomunikačního zázemí a přechodové komory pro vypuštění vědeckých přístrojů a satelitů CubeSats na měsíční oběžnou dráhu.

Čtyřčlenná posádka se bude k této vesmírné stanici a zpět dopravovat prostřednictvím vesmírné lodi Orion, na které agentura ESA spolupracuje s agenturou NASA stavbou evropského servisního modulu (European Service Module – ESM).

Mars

Agentura ESA se v současnosti ve spolupráci s Ruskem připravuje na spuštění mise ExoMars 2020. Cílem této mise je pomocí průzkumného vozítka, které přistane na povrchu Marsu, prozkoumat, co se skrývá pod marsovským povrchem, a zjistit, zda na Rudé planetě někdy existoval život.

Agentura ESA také ve spolupráci s NASA v rámci projektu Mars Sample Return začne se stavbou vozítka pro sběr vzorků hornin z povrchu Marsu a vesmírné lodi pro jejich návrat na Zemi tak, aby tyto systémy byly připraveny pro start v roce 2026.

Objevování a bádání Objevování naší sluneční soustavy a poodhalování tajemství vesmíru