Explorare

Forward to the Moon!

Orbita joasă a Pământului

ESA contribuie la funcționarea Stației Spațiale Internaționale până în anul 2024. Misiunile astronauților ESA se vor concentra pe revenirea științei la nivel înalt și pe dezvoltarea tehnologiei, cu beneficii pentru oamenii de pe Pământ.

Deschiderea orbitei joase a Pământului către partenerii comerciali va încuraja accesul rezonabil, rapid și ușor la spațiu pentru industria europeană. De asemenea, va favoriza noi tehnologii pentru a intensifica misiunile către Lună și Marte.

Explorarea robotizată a Lunii

ESA va livra pe Lună știință europeană de talie mondială, folosind noi parteneriate internaționale și comerciale. Noua tehnologie europeană va ajunge pe suprafața Lunii cu Sonda spațială pentru resurse a Lunii (Lunar Resource Lander) și pe orbita Lunii cu misiunea Lunar Pathfinder.

Industria europeană va confirma tehnologii importante de explorare a Lunii, cum ar fi propulsia, puterea și robotica.

Oamenii pe Lună

ESA lucrează cu parteneri internaționali pentru a începe construirea unor elemente cheie ale Platformei orbitale lunare – Gateway, incluzând un modul de locuire, telecomunicații și o ecluză pentru instalarea în orbita lunară a instrumentelor științifice și CubeSats.

Modulul european de serviciu (European Service Module) pentru Orion va transfera un echipaj de patru persoane pe Gateway și înapoi.

Marte

ESA va lansa misiunea vehiculului ExoMars, în cooperare cu Rusia pentru a explora sub suprafața planetei Marte, în căutarea unor indicii care să arate dacă a existat vreodată viață pe Planeta Roșie.

ESA va începe să construiască naveta și „vehiculul de prelevare” pentru misiunea de returnare de mostre de pe Marte pentru lansare încă din 2026, în cooperare cu NASA.

Explorare & Descoperire Explorarea sistemul nostru solar și dezvăluirea secretelor Universului