Tudomány

A tudomány az ESA vezérfonala, benne van a DNS-ünkben, amely minden tevékenységünket összekapcsolja. A tudomány azon folyamat középpontjában áll, amely a felfedezéseket technológiai innovációvá alakítja, ami új tudományos eredményekhez vezet, amelyek még több innovációhoz vezetnek. A röntgen sugarak felhasnálasa a gyógyászatban nem lett volna lehetséges az atomok és a radioaktivitás ismerete nélkül. Hasonlóképpen, a modern ultra pontos navigáció sem lenne lehetséges az általános relativitás megértése nélkül. A tudomány a tudásalapú társadalmak virágzásának mozgatórugója. És a tudomány, különösen az űrtudomány, vonzza a legjobb fiatal tehetségeket is, hogy továbbvigyék ezt a folyamatot.

Az ESA Tudományos Programjának célja, hogy az Európai tudományos közösség számára a legjobb eszközöket biztosítsa a globális vezető szerep fenntartása és kiterjesztése érdekében. Rosetta és a Philae leszállása a Comet 67P-n, a LISA Pathfinder, a gravitációshullám-csillagászat első űrküldetése és a magas pontosságú csillagászat a Gaia-tól, csak néhány a világon elsőként elért innovációk közül, amely az ESA Űrtudományához köthető.

Ezek a világszínvonalú küldetéseknek a többsége azonban két évtizede vették kezdetüket, egy lényegesen magassab finanszírozással, különösen az elmúlt évtizedben csökkent támogatásokhoz hasónlítva. Az európai globális vezetési szerep fenntartása érdekében az ESA Tudományos Programja a Space19+ egy jelentős, 20%-kal magasabb finanszírozást igényel. Ez lehetővé teszi számunkra, hogy egyszerre működtessük az Athena-t és a LISA-t, hogy tanulmányozzuk a fekete lyukak egyesüléseknek elektromágneses és gravitációs „lábnyomukat” annak érdekében, hogy megértsük az Univerzum létrehozását. Azt is lehetővé tenné számunkra, hogy küldetést indítsunk a „jégóriásokhoz”, a Neptunusz és Uránusz bolygókhoz, hogy nemcsak a Naprendszerünket, hanem a többi csillagrendszer fejlődését megértsük, és potenciálisan több „Föld” típusú bolygót találjunk.

Tanulmányozás és felfedezés Naprendszerünk tanulmányozása és az Univerzum titkainak felfedezése